Ένα ναυάγιο που δεν έλαβε, τουλάχιστον στη χώρα μας, ιδιαίτερη δημοσιότητα, είναι το ναυάγιο του Ελληνικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοιου "ΩΚΕΑΝΟΣ" το 1991. Κάποιοι το έφεραν στη μνήμη τους, μετά το ναυάγιο του Κορεατικού κρουαζιερόπλοιου "Sewol", γιατί και στις δύο περιπτώσεις οι καπετάνιοι κατηγορήθηκαν ότι εγκατέλειψαν το πλοίο που κυβερνούσαν πριν από τους επιβάτες.
Το MTS Oceanos ήταν Ελληνόκτητο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο βυθίστηκε ανοικτά της Νότιας Αφρικής, στις 4 Αυγούστου 1991.
Το πλοίο ήταν κατασκευής του 1952 και έκανε το δρομολόγιο Μασσαλία–Μαδαγασκάρη–Μαυρίκιο. Το αρχικό όνομα του ήταν Jean Laborde και αργότερα Mykinai, Ancona, και Eastern Princess. Το 1976, ύψωσε την ελληνική σημαία με το όνομα MTS Oceanos και ανήκε στην Ηπειρωτική Lines, της εφοπλιστικής οικογένειας Ποταμιάνου.
Στις 4 Αυγούστου του 1991, απέπλευσε από το Ανατολικό Λονδίνο της Νότιας Αφρικής, με προορισμό το Ντούρμπαν. Οι καιρικές συνθήκες ήταν άσχημες, με την ταχύτητα του ανέμου να φτάνει τους 40 κόμβους και το κύμα τα 9 μέτρα!
Η κλίση του μεγάλη, τόσο μεγάλη, που οι σερβιτόροι δυσκολεύονταν να περπατήσουν. Περίπου στης 21.30 UTC, μια έκρηξη ακούστηκε και τότε το πλοίο έχασε την πρόωση του, ενώ η εισροή νερού στο μηχανοστάσιο είχε ήδη αρχίσει, από το sea chest. Ο Α” μηχανικός ενημέρωσε τον πλοίαρχο, Γιάννη Αβρανά, για την εισροή νερού στο μηχανοστάσιο και στις ηλεκτρομηχανές. Το πλοίο ήταν πλέον ακυβέρνητο. Το πλήρωμα πανικοβλήθηκε.
Οι κώδωνες κινδύνου δεν ενεργοποιήθηκαν και οι επιβάτες δεν ήξεραν τίποτα, μέχρι που κάποιοι εξ αυτών είδαν τα νερά με τα μάτια τους. Πολλές μαρτυρίες επιβατών λένε ότι το πλήρωμα, συμπεριλαμβανομένου και του πλοιάρχου, ήταν έτοιμο να διαφύγει, χωρίς να νοιάζεται για τους επιβάτες. Τα παραπλέοντα πλοία, λαμβάνοντας το σήμα κίνδυνου, έσπευσαν να βοηθήσουν, ενώ το ναυτικό της Νοτίου Αφρικής, σε συνεργασία με την αεροπορία, έστειλε 16 ελικόπτερα, για τη διάσωση των επιβατών και του πληρώματος. Το αποτέλεσμα της συντονισμένης, άμεσης, αλλά και γιγαντιαίας επιχείρησης διάσωσης, ήταν να σωθούν και τα 571 άτομα τα οποία επέβαιναν στο πλοίο!
Στις 15.30 UTC της επόμενης ημέρας, το πλοίο βυθίστηκε σε στίγμα 32.12093°Ν 29.12029°Α. Ο πλοίαρχος Γιάννης Αβρανάς, κατηγορήθηκε από τους επιβάτες ότι έφυγε και τους άφησε, χωρίς να δώσει καμία βοήθεια. Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι έφυγε πρώτος, ώστε να συντονίσει την εγκατάλειψη των επιβατών από το ελικόπτερο.
Ακόμα είπε, ότι από την στιγμή που έδωσε τη διαταγή για εγκατάλειψη του πλοίου, δεν έχει σημασία αν θα φύγει πρώτος η τελευταίος! Άλλωστε – είπε – ότι δεν μπορεί να περιμένει να φύγουν όλοι, γιατί ίσως κάποιος δεν θέλει να φύγει. Ο Αβρανάς και 4 ακόμα αξιωματικοί κρίθηκαν ότι έφταιγαν στη διαχείριση της κατάστασης ανάγκης.
Πατήστε ε δ ώ για το video με τις μαρτυρίες των επιβαινόντων.
Πατήστε ε δ ώ για το video με τις μαρτυρίες των επιβαινόντων.
Πηγή Οι πληροφορίες προέρχονται από το www.e-nautilia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου