20 Αυγ 2016

Η χρυσή Ολυμπιονίκης Κατερίνα Στεφανίδη και η ζωή της

Σήμερα είναι ημέρα περηφάνιας, χαράς και συγκίνησης για τους Έλληνες, μα πάνω απ΄όλα για την χρυσή Ολυμπιονίκη Κατερίνα Στεφανίδη. Η Ελληνίδα πρωταθλήτρια του επί κοντώ, ζει και σπουδάζει στην Αμερική-τώρα κατοικεί στο Οχάιο-η ζωή της κυλά πειθαρχημένα, αλλά φεύγοντας το 2009 από την Ελλάδα, τα πράγματα δεν ήταν καθόλου εύκολα.

Το 2009 όταν έπαιρνε το αεροπλάνο για την Αμερική, ήταν εντελώς αποφασισμένη να πετύχει-αν και στο μυαλό της είχε κυρίως τις σπουδές Βιολογίας στο φημισμένο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ. Οι γονείς της άλλωστε (ο πατέρας της Γιώργος Στεφανίδης υπήρξε αθλητής του τριπλούν και η μητέρα της Ζωή Βαρέλη σπρίντερ), δεν συγκαταλέγονται στους κλασικούς υπερπροστατευτικούς Ελληνες που αποθαρρύνουν τα παιδιά τους να φύγουν από το σπίτι. Όπως λέει η πρωταθλήτρια στο «thema people», «η κρίση είχε αρχίσει να διαφαίνεται και οι γονείς μου ήταν υπέρμαχοι της άποψης, ότι κάποιος με δυνατότητες μπορεί να ανθήσει καλύτερα στο εξωτερικό. Γι’ αυτό και την ημέρα του αποχωρισμού μας δεν υπήρξαν ούτε κλάματα, ούτε λόγια παρηγοριάς, αλλά μόνο χαρά. Ένας καινούριος-και μάλιστα διεθνής-δρόμος ανοιγόταν μπροστά μου-κι εγώ ήμουν έτοιμη να τον ακολουθήσω». 

Η Κατερίνα Στεφανίδη σπούδασε Βιολογία και παράλληλα αγωνίστηκε με τα χρώματα του Πανεπιστημίου Στάνφορντ. Η πορεία της ήταν θεαματική τόσο στις σπουδές όσο και στο επί κοντώ: το 2014 ανακηρύχθηκε πρωταθλήτρια Ελλάδας και δεύτερη κορυφαία αθλήτρια της Ευρώπης στους Πανευρωπαϊκούς της Ζυρίχης. Η ζωή ωστόσο επεφύλασσε για εκείνη, εκτός από θριάμβους, και σοβαρές δυσκολίες προσαρμογής: «Όταν πήγα στην Αμερική ήξερα τη γλώσσα σε επίπεδο lower», λέει η Κατερίνα, επισημαίνοντας ότι «δεν είχα την άνεση που έχω αποκτήσει τώρα κι αυτό με έκανε επιφυλακτική στην κοινωνική συναναστροφή. Πέρασα μεγάλα διαστήματα μοναξιάς. Δεν χειριζόμουν καλά τα αγγλικά, δεν είχα παρέες και έτσι κλεινόμουν στο σπίτι και στον εαυτό μου. Μετά τον πρώτο χρόνο άρχισα να προσαρμόζομαι, να βγαίνω έξω και να γίνομαι πιο κοινωνική. Ήμουν αποφασισμένη να προσαρμοστώ».
Με τον σύζυγο & προπονητή της, Μίτσελ Κρίερ
Φέτος μετακόμισε στο Οχάιο, τη νέα της οικογενειακή βάση. «Πριν από τρία χρόνια», λέει η ίδια, «γνώρισα τον Μίτσελ Κρίερ, έναν αθλητή του άλματος επί κοντώ που με συμβούλευε στο άθλημά μου. Έμενε στο Φοίνιξ της Αριζόνα, στο οποίο πήγα για αγώνες και εκείνος μου πρότεινε να με φιλοξενήσει στο σπίτι του. Γρήγορα γίναμε δύο πολύ καλοί φίλοι, αυτό που λες “αδελφές ψυχές”. Μου άρεσε που είχε χιούμορ και περνούσαμε καλά μαζί. Κάποια στιγμή σκεφτήκαμε, ότι δύσκολα θα έβρισκε ο καθένας μας ταίρι που να μας έκανε τόσο ευτυχισμένους όσο ήμασταν μεταξύ μας. Κι έτσι ήρθαμε ακόμη πιο κοντά, ξεπερνώντας τα όρια της φιλίας. Παντρευτήκαμε πέρυσι τον Μάιο στις ΗΠΑ. Ο άνδρας μου λατρεύει την Ελλάδα και τις συνήθειές μας. Μάλιστα όταν με πιάνουν τα κυκλοθυμικά μου, εκείνος σχολιάζει με χιούμορ ότι στο σπίτι μας
“φυσάνε ελληνικά μποφόρ!”». Ο Μίτσελ είναι πλέον και προπονητής της, ο άνθρωπος που την ενθαρρύνει και την κάνει να οραματίζεται. «Είμαι τυχερή γιατί ζω με έναν άνθρωπο που αγαπά εμένα και τον τόπο μου», σχολιάζει η Κατερίνα και συνεχίζει: «Ο Μιτς είναι θαυμαστής μου, αλλά και θαυμαστής της Ελλάδας. Ξέρει να φτιάχνει ακόμη και ελληνικά φαγητά. Από τη μητέρα μου έμαθε να μαγειρεύει παστίτσιο». 

Η Κατερίνα Στεφανίδη μετά τη Βιολογία, ακολούθησε ένα μεταπτυχιακό στην Νευροψυχολογία, σε έναν τομέα που συνάρπαζε, αν και, όπως εξομολογείται, οι σπουδές επί του παρόντος έχουν πάει πίσω αναγκαστικά λόγω σημαντικών αθλητικών υποχρεώσεων: «Είμαστε σε χρονιά Ολυμπιακών Αγώνων κι αυτό τα λέει όλα. Υπάρχουν εξέχουσας σημασίας παγκόσμια πρωταθλήματα και αγώνες, οπότε οφείλω να αξιοποιήσω την καλή φυσική κατάσταση στην οποία βρίσκομαι. Στόχος μου για το 2016, είναι μια καλή εμφάνιση στους Ολυμπιακούς του Ρίο ντε Τζανέιρο». 
Η Κατερίνα τον Αύγουστο του 2016, δικαίωσε τους προσωπικούς της στόχους, παίρνοντας το χρυσό μετάλλιο για την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Rio-πετώντας στα 4,85 μ.-στο δύσκολο άθλημα του επί κοντώ, προκαλώντας δάκρυα χαράς, συνάμα με αίσθημα περηφάνιας, σε όλους τους Έλληνες. Η ίδια έχει πει σε συνεντεύξεις της, ότι πάντα αγωνίζεται με τα χρώματα της χώρας της και ότι αισθάνεται πρέσβειρα της Ελλάδας.

Πηγή protothema - Ανάπτυξη Μ.Γ.Δ

Δεν υπάρχουν σχόλια: